נתניהו על איראן: "לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו"

שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on נתניהו על איראן: "לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו"

נתניהו בטקס חילופי הרמטכ"ל: "התוקפנות של המשטר הקנאי בטהרן מערערת שוב ושוב את היציבות באזורנו. משטר זה מאיים להשמיד אותנו, ולפגוע במדינות נוספות שנושאות עיניים לכיווננו. אני אומר כאן בצורה ברורה: לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו"

צילום: קובי גדעון /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר נערך טקס החילופים בין הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי לרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי.בטקס המיוחד, הוענקה דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס, הרצי הלוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לכוכבי ואמר: "מאחוריך למעלה מ-40 שנים של שירות מסור בצה"ל. בסוף השבוע שעבר, אתמול וגם היום, נפגשנו לסכם את פועלך. הודיתי לך על שירותך, פעילותך, על ההישגים והתרומה שלך לצה"ל ולביטחון ישראל במהלך השנים הללו, וכמובן ב- 4 השנים האחרונות בכהונתך כרמטכ"ל צבא ההגנה לישראל. המסע הארוך שהחל במבני הטירונים בבסיס 'סנור' של הצנחנים, מגיע כעת לסיומו".

"לפני ארבע שנים, עמדנו כאן, כשנכנסת לתפקיד הרמטכ"ל, ואמרתי: "אם נהיה נכונים להגן על מדינתנו בכל מאודנו, ייתכן שלא נידרש למערכה כוללת. ואם נידרש לכך –צה"ל יעמוד באתגר, אזרחי ישראל יעמדו באתגר, מאוחדים ומלוכדים בשעת מבחן. יחד נבטיח את נצח ישראל". דברים אלה שרירים וקיימים גם היום. אני חוזר עליהם, לא כדי לעשות 'קופי-פייסט' מנאום לנאום – אלא משום שזהו ה'אני מאמין' שלי מימים ימימה" הזכיר נתניהו.

לאחר מכן פנה נתניהו לרמטכ"ל הנכנס ואמר: "אתה הוא הרמטכ"ל הראשון, שנולד אחרי מלחמת ששת הימים. כומתה אדומה, היענות לקריאה 'אחריי!', שירות ביחידות-החוד המובחרות של הצבא. אני מכיר אחת מהן היטב – סיירת מטכ"ל; גם כמי שלחם ביחידה, וגם כמי שאישר לך – כמפקדה – מבצעים רבים. אני תמיד התרשמתי מהרצינות שלך, מהנחישות שלך, מהיסודיות והירידה לפרטים שלך ומשיקול הדעת שלך. אנו מצפים ממך – וסומכים עליך – שתשחיז עוד יותר את יכולות צה"ל: בהרתעה, בהגנה, בהתקפה – בכל מערך ובכל פיקוד".

נתניהו התייחס לאיראן ואמר: "איראן אחראית ל-90% מן הבעיות של המזרח התיכון. התוקפנות של המשטר הקנאי בטהרן מערערת שוב ושוב את היציבות באזורנו. משטר זה מאיים להשמיד אותנו, ולפגוע במדינות נוספות שנושאות עיניים לכיווננו. כמי שיש לו את הזכות להנהיג את המדינה החזקה שלנו, ואת העם הנפלא שלנו, אני אומר כאן בצורה ברורה: לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו".

"צה"ל, יחד עם 'המוסד', יחד עם השב"כ, יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה שערה לצוררינו. ביודענו את המחיר הנורא של השכול, לא ניגרר וגם לא ניגררנו למלחמות מיותרות. השמירה על חיי-אדם היא בנפשנו. אבל ביום פקודה ניאבק על הנחוץ והחיוני. ישנם מצבים שבהם נצטרך לגלות נכונות הקרבה, כדי לשמור על חירותנו, על ביטחוננו ועל עצם קיומנו" כך נתניהו בטקס חילופי הרמטכ"ל.

 



0 תגובות